Запуск ринку землі призведе до зростання дебіторки перед постачальниками

Березень 20, 2020
Запуск ринку землі призведе до зростання дебіторки перед постачальниками

Незважаючи на те, що у виробників насіння та агрохімії є різні підходи до продажу своїх товарів, сегмент дистрибуції залишиться так само затребуваним.

Таку думку висловив керівник і засновник компанії «Агро Експерт» Віталій Наріжний в інтерв'ю Latifundist.com.

«Так, зараз це модна тенденція, коли компанії-виробники переходять на прямі продажі. Ось нехай спробує та ж Corteva Agriscience замінити всіх своїх дистриб'юторів. Я не бажаю компанії нічого поганого, але думаю, що і нічого доброго з цього не вийде на українському ринку, особливо з урахуванням того, що в країні ось-ось стартує ринок землі», — сказав Віталій Наріжний.

За його словами, сільгоспвиробники розуміють, що в будь-який момент в Україні може стартувати ринок землі. На цей випадок кожен хотів би володіти великим вільним капіталом. А якщо аграрії погоджуються купувати насіння і агрохімію безпосередньо у виробника, їм потрібно максимально залучати кредитні ресурси, що веде до зростання дебіторської заборгованості перед постачальниками.

«Якщо дистриб'юторські компанії з року в рік вже навчилися з цим справлятися і воювати, то у компаній-постачальників точно немає досвіду дистрибуції. Це насправді не так легко. Анулювання дебіторки — дуже творчий процес», — заявив експерт.

Він також підкреслив, що в зазначеному питанні не можна орієнтуватися на досвід інших країн, наприклад, Італії, чи навіть Росії, де абсолютно інші рішення і логістичні, і фінансові.

«Думаю, що все ж більшість компаній зрозуміє, що їм не обійтися без дистриб'юторів. Тому у кожного з виробників буде 3, 5 або 7 дистриб'юторів, з якими вони можуть вирішувати завдання, які ставлять перед собою на українському ринку», — зазначив керівник і засновник компанії« Агро Експерт».

Інша справа, за його словами, що на українському ринку, напевно, сьогодні дистриб'юторам важче, ніж компаніям-виробникам. Тому компанії, які робили ставку чисто на дистрибуцію, найбільше постраждали.

«Тобто негнучкі гравці, які не хотіли диверсифікувати свою діяльність. Адже завдяки диверсифікації є можливість за рахунок одних напрямків «гасити пожежі» в інших напрямках діяльності», — підсумував експерт.